ga('send', 'pageview');

Witamina C jest ważnym składnikiem diety, pełniącym w organizmie człowieka kluczowe role. Jej właściwości związane z rozpuszczalnością w wodzie czynią ją bardzo nietrwałą i sprawiają, że bardzo szybko zostaje wydalona z organizmu. Przyjmowanie witaminy C, to wygodny i szybki sposób na dostarczanie organizmowi potężnej dawki tego ważnego składnika.

W naszej ofercie kupujący znajdą witaminę C w kilku wariantach:

 – witamina C – kwas askorbinowy – proszek 900 gram i 500 gram to 100 % witamina C
– Acerola 500 mg – 120 kapsułek
– Acerola 250 gram proszek
– witamina C 100 % owocowa – dzika róża w płynie
– Dzika róża 250 gram proszek

Człowiek nie posiada zdolności wytwarzania ani syntezowania witaminy C, przez co zachodzi konieczność dostarczania jej w odpowiednich dawkach, by przeciwdziałać występowaniu niedoborów. Należy ją przyjmować profilaktycznie, a nie dopiero w trakcie choroby. Witamina C współdziała z innymi składnikami i witaminami w pracy większości układów i narządów. Nie sposób wskazać części ludzkiego ciała, na którą nie oddziałuje witamina C. Wywiera ona wpływ na wiele procesów zachodzących w ciele człowieka, w tym na pracę układu nerwowego, immunologicznego, trawiennego, krążenia, oddechowego, moczowego i innych. Witamina C pozwala zachować młody wygląd, siły i witalność. Wspomaga walkę ze stresem i przeciwdziała procesom oksydacyjnym oraz działa wzmacniająco. Witamina C  jest niezwykle wrażliwa na działanie:

    – światła, wilgoci,
    – wysokiej temperatury (obróbka termiczna może doprowadzić do utraty od 40 -70% witaminy C)
   –  przetrzymywanie ugotowanych potraw w podwyższonej temperaturze lub ich przechowywanie w lodówce do następnego dnia może jeszcze obniżyć jej zawartość o 60-80%.

Zwiększone zapotrzebowanie na Witaminę C występuje gdy:

  –  jesteśmy w dużym napięciu nerwowym,
  – nieracjonalnie się odżywiamy,
   – mamy podwyższoną temperaturę ciała,
    – spada nam odporność immunologiczna,
   –  występują przewlekłe infekcje,
   – przyjmujemy doustne środki antykoncepcyjne,
    – palimy papierosy,
   –  jesteśmy stale zmęczeni,
    – mamy wiele dolegliwości, aby podnieść odporność organizmu do walki z nimi.

Jakie funkcje pełni witamina C w organizmie?

– wspomaga wiele układów naszego organizmu: wspiera funkcje psychologiczne, zmniejsza uczucie zmęczenia, uszczelnia naczynia krwionośne,  bierze udział w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia tętniczego, uczestniczy w wytwarzaniu krwinek czerwonych,  odgrywa istotną rolę w oddychaniu komórek oraz w ochronie przed stresem, dzięki właściwościom antyoksydacyjnym wspiera układ odpornościowy organizmu, bierze udział w metabolizmie tłuszczów, cholesterolu, kwasów żółciowych oraz biosyntezie hormonów kory nadnerczy,
   – wspomaga absorpcję żelaza z żywności,
   – bierze udział w tworzeniu struktur tkanki łącznej, dzięki czemu pomaga zachować integralność skóry, dziąseł, kości i chrząstki,
– zapobiega przedwczesnemu starzeniu się organizmu,
– przyspiesza gojenie się ran,
– wspomaga regenerację zredukowanej formy witaminy E,
– hamuje powstawanie w żołądku rakotwórczych nitrozoamin.

Najwięcej witaminy C zawierają:

  1. Dzika róża – 1800 mg (garść dzikiej róży to równowartość 34 cytryn!!!)
  2. Rokitnik – 1100 mg
  3. Dereń – 200 mg
  4. Porzeczka czarna – 183 mg
  5. Natka pietruszki – 178 mg
  6. Papryka czerwona – 144 mg
  7. Chrzan – 114 mg
  8. Brukselka – 94 mg
  9. Papryka zielona – 91 mg
  10. Kalafior – 69 mg
  11. Szpinak – 68 mg
  12. Truskawki – 66 mg
  13. Pomelo – 61 mg
  14. Poziomki – 60 mg
  15. Kiwi – 59 mg
  16. Cytryny – 53 mg
  17. Pomarańcze – 50 mg
  18. Czerwona porzeczka – 46 mg
  19. Kapusta czerwona – 54 mg
  20. Kapusta biała – 48 mg
  21. Grejpfrut – czerwony – 38 mg
  22. Grejpfrut – biały – 34 mg
  23. Limonka – 29 mg
  24. Pomidor – 23 mg

Odbierz 5% rabatu na pierwsze zakupy w sklepie Vitalan

 

Podaj swoje imię i adres e-mail a wyślemy Ci rabat na pierwsze zakupy.

Dziękujemy! Twój kod rabatowy to PROMO5. Skopiuj go i użyj w koszyku w naszym sklepie.

Pin It on Pinterest